Thursday, August 12, 2010

Friendly Blogger Award

Assalamualaikum..


huhu, i never thought i could write this!

thanks to syido who give me this award, ngahahaha, in other means, who tag me to do this task!!
nway, i can ignore this but,, alang2 xde keje..pe salahnye menggembirakan hati kawan. kan SYAHIDA SAHRI?? ;P

ok, 1st question::

Nama samaran yang anda dan yg paling anda suka dalam hidup anda dan kenapa?

erm, nama samaran...


PRINCESS ELIZA

ngahahahaha, agak segan di situ! *blushing

hanya sorang je panggil saya nama ni, iaitu sorang KAKAK yg tinggal di jln Kopi, Meru (rumah sewa lama- x igt nama dy da..huhu)..alkisahnya, masa tu saya baru 4 thun, agaknya sbb saya suka pkai skirt n baju macam 'princess', dy pn panggil la princess..hehe..yg bab 'eliza' tu tak taw dari mana dy dpat. katanya dy x boleh nak pronounce ejaan nama saya, so senang2 panggil ELIZA je lah..


tang mananya susah nak sebut 'EYZZAH' ?? =.='


haih, cant believe i tell you this!


IZA

ni, biasa je lah. masa skolah rendah, cekgu tanya macam mana nak sebut nama awak ni? n saya pn masa tu tak taw sebutan yg macam mana betol, bila da habes segala bunyi keluar dari mulut cekgu tu, saya pn angguk la hak sebutan 'IZA' ni. apa2 je lah cekgu, asal cekgu panggil saya toleh, sudahh..


EZA

ramai yg panggil saya macam ni,, dengan tegasan kat huruf E..sebut dgn bunyi e taling ok?
hehe, most of the time, saya pn sebut cam ni gak~

ZAH

dalam pendek2 nama saya ni, ada jgak yg panggil saya ZAH..haha, nak taw sape??
orgnya Sir Azlan terchenta~
dy mmg suka panggil org hujung nama je. saya da maklum..hehe
lagi sorang, spupu saya, faiz..dy mmg malas nak panggil nama orang =.=*

KAK EZA

ni panggilan dari adek2 saya..sbbnya saya kakak dorang la..kacha~

KAK JAH

ni dari adek2 dorm saya di smapk. kata dorang, "eee, bestnye panggil kak jah!!!" so dorang pn panggil la~

EYZZAH

hak ni yg paling saya SUKA!! hahaha..apa beza dy?? utk makluman 'ey' represent huruf 'ain'. So, tekankan bunyi ain dan sebut 'eeeyyzzah'.. huh, boleh? klu x boleh try lagi no =D

Yang saya ingat la kan, sabrina najwa sebut camni..hehe, congrate to SAB!!! then mama saya..haha. dy yg cari nama ni, so dy kna sebut btol2 la kan?? kan nama tu juga satu DOA *senyum.

Hari tu masa kne interview for entrance test, pensyarah arab ni (interviewer saya) tanya, "hah, do you know what is the meaning of EYZZAH?? [dgn sebutan yg amat jelas!]
Saya pn memeras otak la nak menjawab maknanya kot english. last2- ' its a higher rank, the same meaning as al-a'laa.' huh, pinjam sat no nama mu alya..hehe

nway, makna eyzzah is kemuliaan. huhu, gerun jap. tang mana nak jadi macam tu? doakan lah ye ;p

haaa, klu org yg baru nak kenal, slalonye dy panggil EZZYAH..klu dy kenal melalui nama laa..klu melalui saya, semestinya saya bg pronounciation yg btol..hehe


Boleh berikan pendapat ikhlas yang ringkas tapi padat tentang blog yang tag award ini pada anda:

haha,ni kna puji syido la kan? erm, blog dy cantik bese2 je..haha (marah orang tu baru tukar background)...background hitam-senang nak baca. manik2 jatuh melambangkn tuan dy suka menda glitter2- $_$. haha.tpi bab lagu dy tu x boleh tahan.kacha ;p

nway apa maksud oboiteiru??


Mari memberi FRIENDLY BLOG AWARD nih kepada 6 orang mangsa blogger bertuah seterusnya.

haaaa, ni mesti semo org suspen nih!
dlam hati kata " tak nak! tak nak tercalon! "
apa punya award kalu orang tak nak? haih~












so, malas pikir..saya skip soalan ni.. ^_^


7 comments:

  1. hikhik..ade name saye di situ!!! i loikee.. eyzzah..kter sker nme eyzzah...thts why kiter tekankn "eyyyzz" tuh :)

    ReplyDelete
  2. hahaha,, suka ye? nnt namakan anak 'eyzzah' ye =D

    ReplyDelete
  3. haha...oboiteiru tu mksud nye 'masihkah kau ingat la'...amik dr bahase jpon...huhuhu

    ReplyDelete
  4. izat:: oit! cool pn xde makne...hehe, tok sah panggil! nnt nmpak tua..haha

    i ni muda lagi~

    NurC-da:: tu dy pemberi anugerah kita =D

    oho,, i/allah saya sentiasa igt kamoo0o

    ReplyDelete