Sunday, August 22, 2010

LaMaNya



Assalamualaikum!!!

Lamanya x mencoret dlam blog ni! hehe, nothing special happen...but

you know?


Aritu result final exam kluar (yg menentukan sape boleh fly, sape g poland or india),, then saya ni pn tros la g msu pagi2 jumaat tu... huh, dah la kna g pagi
(seawal pkul 8 gitu) sbb ikut ayah keje..pastu tinggal sorang2 plak..haiya, dah nak naik kebas segala kaki ni tunggu Nur Kamilla yg akan bertolak pkul 9.30 dri umah... Sambil tu bacalah buku Travelog Haji, stiap kali page bergerak, stiap kali tu la mata dok kerling kat org..
haish,,eyzzah! jaga mata!

*buku Travelog Haji tu amatla direkomenkn sbbnya gaya dy santai n bukan citer pasal tatacara nk g haji..tpi cam jurnal, perjalanan hidup ssorg dri jahil (tpi da jadi prof) berubah shingga hati dy terbuka utk jadi tetamu Allah-bkn semo org dapat gerak hati camtu..best2!!!
okie, sambung citer

dah agak2 pkul 9 lebih tu terosla bangun n bila toleh blakang je...laaa, dayan sampai! alhamdulillah~
then kitorang pn g la amik result sama2 =)

tahniah la dayan! saya ni plak kn, da la id hilang...pastu wat la muka sedih kat akak counter tu. dlam hati" Ya Allah permudahkanlah urusan hambamu ni T_T"..n alhamdulillah!! akak tu tersangatlahh baek haritu n dy suh bg ic je ^_^

result pn lepas..alhamdulillah!! a bit dissapointed mula2, tpi rasa macam x layak plak nak dissappoint ble tgok ada kawan yg lg berat ujian dy..

eh, sbnarnya nak citer pasal Nur Kamilla/Mell!!!

dah agak2 9.35 am tu,dayan da nak balik setelah abes segala urusan..pastu tinggallah saya keseorangan lagi..lama skit mell dtg dgn ala gaya perempuan bekerjaya tpi bkan pada muka dy..
hahaha,,muka dy tersangatlaah cuak! klakar tpi x boleh nak gelak, hehe..tros saya ajak mell ke exam department..

masa dapat slip tu, mell tros snap slip tu n lipat(dy x nak pandang)...pastu tros lari kuar sambil struggle nak bkak pintu exam department...haha, saya di belakang ni hy memandang org yg dlam kecuakan tu..pssst,masa tu org dlam exam department semuanya tgok mu mell!

kat luar plak, dy tgok sipi2 je..pastu mengeluh...nape plak tu? rupanya dy kata dy dpat rendah sangat. btol ke? then dy check balik,"eh, eza! kite dpat 4 flat!! eh2,btol ke ni?! eh, cbe tengok!" sambil tu gomol mata dy..x percaya. pastu saya pn tgok lah,"btol lah mell!! BETOL LA!!! Tahniah Mell!!!! woha!! tahniah!!"..masa tu Mell da melompat2 kegirangan, naseb baik la x jatuh bawah mell, syukur ada penghadang =)

Pastu spanjang perjalanan wat urusan bayar visa, dy gelak x henti2..muka happy sangat!!! haha, klakarla..gelak pn da macam santa klaus..haha..nk ckap sangatlah happy!!



Itulah episod yg paling Gembira dalam hidup Mell! Tahniah!! Saya pn tumpang gembira dgn Mell, Wanita berkerjaya!

Lpas tu, turun lah bawah jmpa atiqah hanis n djah..."Jom eyzzah, kita g jumpa lecturer!" djah ajak..saya pn sememangnya xde nak wat pape, g la jmpa lecturer2 kita..ust Herzali, Ms Fisya, Ms Aisyah, Ms Nadrah,Madam Mimi ...dyorang semo kim salam kat semo plajar MAra. Ms Nadrah ajak dtg umah dy kat puncak alam klu x silap. djah taw kat mana..

Dah tu, jmpa plak ngan fari n shimah..huhu, 2-2 cuak. saya datang pada mereka dan tros peluk mrk. x taw nak cakap pe..suasana sunyi seketika...

Masa amik result, huhu..kamo0o gelabah,saya pn gelabah... dah la sminggu sblom tu,shimah hntar msg yg amat sayu, suh saya doakan dy berjaya..huh, apalah shimah ni! saya slaloo doakan kamo0o n org rumah khususnya n semo bdak mara umumnya..(huhu, bkn pe, x larat eden nk sebut nma 58 org...) klu nak sjujurnya, start dri lpas lab test fizik sem 2 lagi...masa kamo0 muka sedeyh,x nk ckp ngan org kat musollah..saya sedeyh tgok kamo0 tpi x leh nanges dpan kamo0..haha, hilang macho i klu camtu!

so, tunggulah result dorang...then


agak2 kamoo la kan, dy lpas ke x?



hehe, semestinya pass kan! itu air mata gembira :)
sungguh sronok tgok korang yg berjaya!

tpi, bg yg kurang, "Ya Allah,ringanlah ujian yg kau berikan kpada mereka..."
kamu sungguh tabah my dear...

cukup lah takat tu...saya mau balek..huhu, ayah saya kata pkul 12.30 dy dtg...ye2, saya menurut perintah..

aritu ckup penat, meneman org amik result dari pg smpai tghari..haha! kakak counter exam dpartment, counter accounting dpartment n en. zaidi da jemuu tgok muka saya, aasyik2 kluar masuk ngan org len2 plak tu =D

nway, all d best u guys!

luv u

8 comments:

  1. eyzzah!!!
    hahahha...
    tergelak2 kite bace!
    nwy, thnx teman kite hadapi saat2 yg amt mencuakkan tuh!
    =)

    ReplyDelete
  2. hahahaha,, menyeronokkan kot!!

    urwelcom!! i'm happy for u!

    ReplyDelete
  3. cik eyzzahnya dpt bape??

    ReplyDelete
  4. haaaa,, yg ni nk kna jawab ke??

    erm,, bese2 je...x sehebat anti,my gpa dpt 3.76. slack kt genetics(B)

    ReplyDelete
  5. eyzzah!!
    hehehe thanx eyzzah!!
    hahahahha.. malu!!..
    thanx sbb ade wktu sy mcm errr..
    gementar gileee!!

    ReplyDelete
  6. urwelcom!!! hehe,xpe2 wat kenangan...mahal tu!

    bila kita terasa sgt bsyukur, hargailah perasaan tu sbb nnt2 bila kita rasa susah, putus asa, sedih..kita boleh igt balek mcmana Allah sayang kita dolu2 (saat ini)

    moga kita sntiasa jadi hambaNya yg bersyukur~

    ReplyDelete
  7. so...eyzzah..nti dpt fly ke mana??
    tahniah tuh...

    ReplyDelete
  8. hehe,,syukran kathir!!!

    ana mmg da set mind nk ke india,, i/allah ke india laa..lagipn cgpa ana x lpas 3.85 utk g poland, kureng 0.02 lg~

    ^_~!

    ReplyDelete